فروشگاه ایرانیکان
عادات موفقیت در زندگی و کسب و کار
زیرخاکی ، گنج ، دفینه

عادات موفقیت در زندگی و کسب و کار

ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻔﺖ راز کلیدی را بدانید و آن ها را تبدیل به عادات زندگی تان کنید، عادت های ﻛﻠﻴﺪﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ  چراکه نداشتن هر کدام از آن ها میتواند برای تان ضرر و شکست به همراه بیاورد!

اگر بتوانید این عادات را در خودتان نهادینه کنید و در آن ها پیشرفت کنید، سریع تر و راحت تر از سایر رقبایتان می توانید به هدف برسید.

  •  عادت اول: برنامه کامل و سراسری

اولین نیاز برای داشتن یک کسبو کار موفق، عادت برنامه ریزی است؛ هرچه کامل تر و با جزییات بیشتری برای اهدافتان برنامه ریزی کنید مسیرتان روشن تر و در نتیجه  حرکتتان سریعتر خواهد شد.

اگر میخواهید فرد موفقی باشید چه در کسب و کار و چه در زندگی شخصی، باید بدانید دقیقا برای یک ساعت آینده، یک روز آینده، یک هفته، یک ماه و یکسال آینده چه کارها و برنامه هایی دارید.

یک جمله معروف جهانی وجود دارد که تمام افراد موفق آن را سرلوحه کارهایشان قرار داده اند، این جکله جادویی که ظاهر ساده ای دارد را به شما میگویم تا شماهم بتوانید در آینده جزو این لیست قرار بگیرید و ما داستان موفقیتتان را برای دیگران بازگو کنیم:

برنامه ریزی درست، از عملکرد ضعیف جلوگیری میکند!

Planning prevents poor performance proper prior

اگر سریع به خودتان گفته اید : همین! بدانید که دارید از یک پرتگاه مهم بدون احتیاط عبور میکنید! گفتم که ظاهر ساده ای دارد اما اگر روش همیشگی زندگی تان را بر اساس این جمله بچینید اثرات شگفت آورش را خواهید دید.

اگر فقط 20% از وقت خود را برای برنامه ریزی کارهایتان اختصاص دهید، با 80% باقی مانده به مجموع اهدافتان در کسب و کار میرسید. برای برنامه ریزی بهتر و پیش برد عادت ها این سوال ها را از خودتان بپرسید و جواب دهید:

  • محصولات و خدمات من دقیقا چه چیز هایی هستند؟
  • مشتریان من چه کسانی و از چه گروه اجتماعی، سنی و جنسیتی هستند؟
  • چرا مشتریان باید از من خرید کنند؟
  • مشتری، برای کار و خدمات من چقدر ارزش قائل است؟
  • چه چیزهایی ممکن است در آینده باعث شود مشتریان از من خرید نکنند؟
  • مزیت رقابتی محصولات و خدمات من نسبت به رقبایم چیست؟
  • چرا مشتریانی که باید سراغ من بیایند، از رقیبانم خرید میکنند؟
  • چه مزیتی را در خرید از رقبای من مشاهده میکنند؟
  • چگونه میتوانم مشتریان رقبای خود را به خرید محصولات خودم ترغیب کنم؟
  • چه چیزی میتواند مشتریانم را قانع کند که خرید از من را به سایرین ترجیح دهند؟

این سوال ها برای یکبار نیستند و دایما در فواصل زمانی مختلف باید آن ها را از خود بپرسید و پاسخ ها را یادداشت کنید، اگر برای سوالی پاسخی نداشتید ساده ازش عبور نکنید، بگردید و هرطور شده جواب صحیح را بیابید!

مرحله بعدی این است که باید افراد و امکاناتی را که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید لیست کنید و آن ها را پیدا کنید، کارمندان، واسطه ها، رابط ها، پول، آکهی، تبلیغات و ...

پاسخ تمام این موارد کمکتان میکند تا برنامه ریزی جامعی برای خود تدوین کنید که برای موفقیت در کسب و کارتان بسیار ضروری و کاربردیست.

در کی از سخنان رابرت کیوساکی درباره موفقیت آمده است که ، موفقیت به معنای بهتر کردن مداوم خودتان، بهبود روش زندگی‌تان و بهبود روش خدمت‌تان است. کسی در این مسیر موفق که بهترین برنامه را داشته باشد.

  • عادت دوم: سازماندهی قبل از شروع حرکت

باید عادت هایی از سازماندهی کردن مردم و منابع مورد نیازتان قبل از شروع کسب و کار را د رخود ایجاد کنید، در یک سازماندهی موفق، تمام منابعی را که تشخیص میدهید در فرایند برنامه ریزی به آن نیازمندید را باید بشناسید و جمع آوری کنید و هر چیز را سر جای خودش قرار دهید، پس بعداز برنامه ریزی سازماندهی قدم مهمی است که اگر رعایتش نکنید تلاشی که برای برنامه ریزی کرده بودید را هدر داده اید.

  • عادت سوم: پیداکردن افراد مناسب

سومین عادت مهم افراد موفق شکار و کشف و استخدام افراد مناسب است، 95% از موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین و مدیر اجرایی به وسیله کیفیت و توانمندی های کارمندان، کارگران و زیر مجموعه تان تامین میشود. حقیقت اینست که بهترین برند ها بهترین کارمند ها را استخدام میکنند و برند های درجه دو و سه کارمندان درجه دو و سه دارند، لازم نیست حتما یک کاخ را برای شروع کسب و کارتان اجاره کنید اما لازم است که از همان ابتدا افراد حرفه ای استخدام کنید و به جای هدر دادن پول بابت اجاره کاخ، حقوق حرفه ای به افراد حرفه ای دهید تا کاری کنند که چندی بعد همان کاخی که آرزویش را داشته اید، بخرید!

احتمالا الان متوجه شده اید که چرا خیلی از کسب و کارهای به ظاهر شیک ورشکست میشوند،  چون آن قدری که برای ظاهرشان خرج کرده اند، به حقوق کارمندانشان توجه نداشته اند پس کارمندان حرفه ای را از دست میدهند و در نتیجه کسانی برایشان کار میکنند که با سرعت تمام آن ها را به ته دره ی ورشکستگی میکشانند! هزاران مثال از این نکته را میتوانم برایتان نام ببرم که چه مجموعه های بزرگی بخاطر قوانین مریض و بروکراسی های عهد عتیق، نخبه ترین کارمندانشان را فراری داده اند و جمعی را دور خودشان نگه داشته اند که کار مفید مجموعشان در کل یک سال به اندازه یک روز آن نخبگان هم برای مجموعه موثر نیست!

  • عادت چهارم: ارجاع عاقلانه امور

این را قبول کنید، یک شخص به تنهایی نمیتواند تمام امور را درست و کامل انجام دهد! ما انسان ها در اجتماع زندگی میکنیم، مدل زندگی مان اجتماعیست و باید بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم تا موفق شویم، حتما حدیث معروف " یدالله مع الجماعه" رو هم شنیدید، خدا هم به کارهایی که سودش به نفرات بیشتری برسد، برکت بیشتری میدهد! برای امور مختلف، اشخاص درست را پیدا کنید و کارها را به آنها ارجاع دهید، دقت کنید، افراد درست الزاما دوستان و خانواده تان نیستند، خیلی از کارها بخاطر رفاقت و اینکه صاحب کسب و کار، از روی علاقه و دوستی، کسی را برای اموری انتخاب کرده که صلاحیت کاربردی و لمی نداشته، ورشکست شده اند.

  • عادت پنجم: نظارت دائمی

عادت نظارت برای کسب و کار موفق ضروریست، شما باید یک سیستم نظارتی صحیح برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید و از انجام آن مطمئن شوید. باید دائما تمام مواردی که قبل تر برای آن ها برنامه ریزی کرده اید را بررسی کنید و صحت عملکرد مجموعه تان بر اساس برنامه اطمینان حاصل کنید، کار را رها نکنید، درست است که در بخش قبل گفتیم کارها را به نفرات درست بسپارید اما به این معنا نیست که خودتان کنار بکشید و دیگر به آن بخش کاری نداشته باشید، وظیفه شما مدیریت و نظارت و برنامه ریزی ست، اینها را به درستی و منظم انجام دهید که برای تحقق این بخش دریافت منظم گزارش کار از مسئولان هر بخش و مخصوصا نوشتن گزارش کار توسط خودتان ضروریست.

  • عادت ششم: بررسی کیفیت امور انجام شده

این عادت در مدیران موفق به وضوح دیده میشود، باید همیشه کارایی سیستم تان را بسنجید و استانداردهای مشخص و واضحی را برای اندازه گیری کیفیت محصول یا خدماتتان تدوین و به بخش های مختلف ابلاغ کنید، طبق این استانداردها کارمندانتان و از همه مهمتر خودتان میتوانید بفهمید مسیر درست پیش میرود یا جایی اشکالی وجود دارد؛ اگر این بررسی نباشد ممکن است به مرور زمان از کیفیت محصولتان کاسته شود و زمانی متوجه آن شوید که خیلی دیر شده باشد.

  • عادت هفتم: اطلاع رسانی روند کسب و کارتان برای مردم

قاعده و  راه پولدار شدن و کسب درآمد بیشتر این است که ، کسب و کارهای موفق را بررسی کنید، حتی بزرگترینشان، مثل برترین برندهای خودروسازی جهان، همیشه گزارشات منظمی را به عموم مردم ارائه میدهند تا همه در جریان روند پیشرفتشان قرار بگیرند و این کار به مخاطبان و مشتریان پویایی و زنده بودن کسب و کار شما را یادآوری میکند که بصورت ناخوداگاه موجب جلب توجه و اعتماد مشتریان به شما میشود.

نه تنها مردم عادی، شرکای تجاری، بانکهایی که طرف حسابتان هستند و از همه مهمتر کارمندانتان باید بدانند در کسب و کار شما چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است و از روند پیشرفت ها و گاها وجود مشکلات آگاهشان کنید، در میان گذاشتن این مسائل با کارمندانتان به آن ها حس با ارزش بودن میدهد و در مواقعی که لازم دارید و فکرش را هم نمیکنید فداکاریهایی میبینید که میتواند موجب جهش شما به سمت پیشرفت چند پله ای شود.

نتیجه:

سخت ترین کار دنیا تغییر دادن عادت هاست و راحت ترین راه انجام کارهای سخت، تبدیل آن کارها به عادت روزانه ست! پس حتی اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار ندارید سعی کنید عادات گفته شده را در زندگی روزمره تان به کار ببندید و آن ها را تبدیل به عادت کنید حتی در زندگی شخصی هم عادات گفته شده قابلیت شبیه سازی دارند.

با انجام نکات گفته شده و ایجاد عادات افراد موفق، یقینا گام مهمی را در جهت رسیدن به اهدافتان برمیدارید، موفق شوید و ما را در جریان موفقیتتان قرار دهید.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 7 بهمن 1399برچسب:موفقیت , پولدار , کسب درآمد , کسب ثروت,,
ارسال توسط عتیقه